تبلیغات پیامکی یکی از تبلیغاتی می باشند که بازخورد بیشتر و هزینه کمتری نسبت به سایر تبلیغات دارند ، شما با داشتن یک سامانه پیام کوتاه می توانید به تعداد زیادی از مردم یا مخاطبان مورد نظر اس ام اس بالک (انبوه) ارسال کنید . 

در این مقاله قصد داریم که پیامک تبلیغاتی را با برخی از نحوه های رایج تبلیغات که در کشور مرسوم می باشد مقایسه کنیم :

 

تبلیغات پیامکی با تبلیغات تلویزیونی :

البته تاثیر بالای تبلیغات تلویزیونی قابل توجه است ، اما اگر به نسبت میزان هزینه ای که باید برای یک ثانیه تبلیغات تلویزیونی مثلا 500000 تومان پرداخت کنید ، تبلیغات پیامکی کنید ، می توانید با هزینه ذکر شده به حداقل 50000 نفر پیامک ارسال کنید و این پانصد هزار مخاطبان قطعا پیامک تبلیغاتی شما را مشاهده خواهند کرد ، حتی شما می توانید به این اشخاص به صورت هدفمند پیامک ارسال کنید ، یعنی مثلا فقط به یک رده سنی یا جنسیت خاص پیامک ارسال کنید .

ممکن است که در آن یک لحظه بسیاری از مخاطبان تبلیغ تلویزیونی شما را مشاهده نکنند اما قطعا حتی کسانی که پیامک های تبلیغاتی را حذف میکنند ابتدای پیامک را مطالعه می کنند و اگر به آن نیاز داشته باشند آنرا نگه خواهند داشت .

شما با 35 میلیون تومان (حدودا) می توانید یک بار به کل شماره های همراه اول تهران پیامک بفرستید ، اما با همین هزینه نمی توانید به کل تهران تبلیغ تلویزیونی خود را نشان دهید!

پیامک تبلیغاتی در مقایسه با تراکت های تبلیغاتی :

یکی از تبلیغات رایج در ایران ، تراکت های تبلیغاتی ارزان قیمت می باشد ، که بازخورد بسیار پایینی دارند ، اما چون هزینه آن اندک است ، هم چنان از این روش تبلیغات استفاده می شود ، این تراکت های تبلیغاتی اکثرا بلافاصله توسط مخاطبان دور ریخته می شوند و نگهداری نخواهند شد ، این در حالی است که هزینه ارسال هر پیامک تبلیغاتی از هزینه چاپ و پخش هر تراکت تبلیغاتی پایین تر است ، حتی می توان گفت تا یک سوم یا یک چهارم هر تراکت تبلیغاتی هزینه خواهد داشت .

تبلیغات از طریق پیامک در مقایسه با رادیو :

چند نفر در طول روز رادیو گوش می کنند ؟ چند نفر به تبلیغ پخش شده دقت می کنند ؟ چند نفر تبلیغی را که شنیده اند به خاطر می سپارند ، البته این نوع تبلیغات هم مانند همه نوع تبلیغات دیگر بدون بازخورد نیست ، اما در مقایسه با پیامک تبلیغاتی ، بازخورد کمتری دارد ، این مقایسه به نسبت میزان هزینه می باشد و در پاسخ به سئوالات فوق در رابطه با پیامک تبلیغات باید گفت که همه ابتدای پیامک های تبلیغاتی را مطالعه می کنند ، همه به پیامک دقت می کنند و اگر تبلیغ اس ام اسی رسیده به گوشی شخص مرتبط با نیاز شخص باشد ، قطعا آنرا نگهداری می کند و نیازی نیست که آنرا به خاطر بسپارد .

تبلیغات پیامکی مقایسه با بیلبورد ها :

در حال حاضر هزینه یک ماه تبلیغ از طریق بیلبورد در اتوبان های سطح شهر تهران در کمترین حالت ممکن ، کمتر از 50 میلیون تومان نیست ! (مرداد1393) با این هزینه واقعا می توان بازخورد تبلیغاتی عالی از طریق پیامک داشت ، اگر شما برند هستید و همه شما را میشناسند شاید برای برندسازی بیشتر بیلبورد گزینه مناسبی باشد ، اما اگر می خواهید برندسازی کنید باید ابتدا به مخاطبان بسیاری برند خود را معرفی نمایید و پیامک تبلیغاتی بهترین گزینه می باشد ...