شما جزو کسانی هستید که برای خرید ، صرفا به قیمت نگاه می کنید؟ یا جزو دسته ای که کیفیت برایتان اهمیت بیشتری دارد ؟

در این مقاله سعی می کنیم که تفاوتهای کیفیت و قیمت در سامانه های ارسال و دریافت پیام کوتاه را از نگاهی دیگر مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شاید با گشت و گذاری در سایتهای مختلف که زمینه فعالیت آنها، ارائه خدمات ارسال اس ام اس می باشد، قیمتهای متفاوتی برای ارسال هر پیامک مشاهده کرده باشید. در نگاه اول این ذهنیت برای شما به وجود می آید که سایتهایی که قیمتهای بالاتری را قرار داده اند گران فروش و سایتهایی که قیمت پایین تری را تعیین نموده اند ارزان فروش هستند، چرا که به نظر پیامک ، پیامک است و تفاوتی در میان آنها وجود ندارد. با خود خواهید گفت که چرا باید هزینه بیشتری برای ارسال مثلا 1000 پیامک پرداخت نمایم، درصورتی که می توان با پرداخت هزینه کمتری همین میزان پیامک را از سایت دیگری ارسال نمود. نکاتی را که قصد داریم توجه شما را به آنها جلب نماییم را می توان به شرح زیر بیان نمود : اول اینکه آیا اصلا پیامکها ارسال می شود؟ دوم اینکه در صورت ارسال شدن، از چه اپراتوری و با چه سرعتی این ارسالها انجام می شود؟

چه ترفندهایی برای حفظ حاشیه سود این سایتها وجود دارد که می توانند با این قیمتها و بدون اینکه مشکلی برای این سایتها به وجود بیاید، به فعالیت خود ادامه دهند؟

برخی از این سایتها با ملاک قرار دادن قیمت اپراتورهای نوظهور که با قیمت شکنی سعی در گرفتن سهمی از بازار دارند، و به گمان سود بیشتر، قیمتهای تعیین شده خود را بر اساس این اپراتورها تعیین و در سایتهای خود اعلام می نمایند. کاربران نیز بدون آگاهی از این مورد و بدون در نظر گرفتن دلایل تفاوت قیمت، اقدام به خرید و پرداخت مبلغ می نمایند. با توجه به عدم وجود بستر مناسب برای ارسال پیامک در این اپراتورها، امکان اینکه ارسالها با تاخیر انجام گردد یا با ریزش میزان بالایی از آنها به درصدی ارسال انجام شود، وجود دارد. (البته به این نکته توجه داشته باشید که همواره این اتفاق رخ نمی دهد، اما میزان رخ دادن این اتفاق به مراتب بالاتر از اپراتورهایی اصلی و قدیمی ارتباطات سیار مانند 1000 ، 2000 و 3000 می باشد)

راه دیگری که معمولا می تواند توجیه مناسبی برای جبران حاشیه سود شرکت از آن استفاده می شود، بازگشت ندادن بلک لیستها و یا بازگشت دادن درصدی از آنها به کاربر می باشد. به طور میانگین از میان شماره هایی که به آنها پیامک ارسال می شود،چیزی حدود 14 الی 16 درصد، دریافت پیامک تبلیغاتی را برای خود مسدود کرده اند که به این شماره ها پیامک ارسال نمی شود. برخی سایتها این میزان را بازگشت می دهند، برخی درصدی را بازگشت می دهند و برخی هیچ مبلغی را بازگشت نمی دهند. این میزان می تواند درصد قابل توجهی از قیمت پایین این شرکتها را جبران نماید.

 

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده از برجسته ترین راههایی است که این امکان را برای ارائه قیمت پایین توسط سایتها فراهم می سازد.